Å nej. Du använder en gammal tråkig webbläsare som sabbar upplevelsen av vår nya sajt. Snälla, uppdatera till något fräscht. /mvh AOS-teamet

annons

Klicka på pilarna för att starta bildspelet

Who's Thai smygöppnade bara för AoS-användarna

CASE. När en lokal några meter upp på samma gata som välbesökta Ho's blev fri tog Manne Ho chansen och öppnade en krog till – en thai! Tillsammans med Allt om Stockholm bjöd Who’s Thai in stockholmarna till en exklusiv premiär. Följ med och se hur samarbetet gick till.

annons

annons

Bakgrund
Populära restaurangen Ho’s längst ned på Hornsgatan på Södermalm får ofta tacka nej till gäster då trycket ibland blir för stort, men med en systerkrog nästgårds kommer man med enkelhet att kunna hänvisa hungriga gäster dit.

Nya restaurangen har, precis som Ho’s, profilen att servera genomgående genuin mat. Här är maten dock thai och på den speciella ”vän-menyn” hittas rätterna som thailändare själva äter hemma. Restaurangen stod redo för öppning i maj 2014.

Målsättning med eventet
Att nå ut med budskapet att en ny thai öppnat i Lilla Hornstull. Who’s Thai* vill nå brett utanför Hornstull där de ser att de kommer att bli en självklar kvarterskrog.

Att nå ut med att de har en speciell vän-meny med genuina thailändska rätter.

Event med Allt om Stockholm
Eventet var en exklusiv premiär uteslutande för Allt om Stockholms användare. Inbjudan skedde på sajten där användarna tävlade om det begränsade antalet platserna för kvällen.

På plats fick stockholmarna chansen att prova menyn och ge sitt utlåtande på förtryckta formulär som också fungerade som tävlingsbidrag för kvällen. Vinsten var en kanonmiddag vid senare tillfälle på krogen. Eventet efterföljdes av ett mingelreportage på sajten.

Avsändare till eventet var både Who’s Thai och AoS.

Aktivering på sajten
Artikel om krogöppningen (inför)
Tävling om platser till premiären (inför)
Mingelreportage (i efterhand)
Länkpaket (kontaktinfo i platsprofilen)
Annonsering

Sammanfattning AoS demografi
Demografin på AoS läsare är 25-50 år som är ganska jämnt fördelat könsmässigt. Användarna är i stor utsträckning höginkomsttagare med mycket stor konsumtion av restaurang- och krogbesök. De går ut och äter dubbelt så mycket (lunch ej inräknat) och spenderar hela 80 % mer pengar på detta som genomsnittssvensken.

Sajten omfattar shopping, nöje, konserter men är utan tvekan mest restaurang- och krog-tung. Hela 78 % av användarna finns i Stockholm.

AoS profilerar sig inte som hipp eller trendsättande utan riktar sig snarare till en bredare målgrupp.

*Who's Thai har vid artikelns publicering hunnit byta namn till Ho's Thai.

AOS WS

annons

annons

NYHETSBREVET FREDEGSPEPP!

Varje vecka skickar vi ut nyhetsbrevet Fredagspepp med rolig helgläsning och de bästa tipsen på vad du kan hitta på i helgen. Presenteras i samarbete med Mitt i Stockholm.
Signa upp dig på vårt nyhetsbrev här

Tack för att du vill ta del av nyhetsbrevet Fredagspepp. Varje fredag kommer du att få de hetaste tipsen om vad som är på gång i stan
Tack för visat intresse men något gick snett. Vi beklagar detta och ber dig testa igen senare.

annons

DAGENS DEALS FRÅN

annons

annons

annons

mer från allt om stockholm

annons

annons